måndag 21 september 2009

Presto del 2

Mys gubbens helg var så där, den stora rackaren lyckades komma åt några stygn så att det började sava från operations ärret. Detta skrämde mig och jag började få panik.
Ringde en jour vetrinär eftersom min vetrinär inte har helg öppet. Rådet var att vänta till idag så att min vetrinär fick se Prestos bravader. Trots att Presto har en dyr tjusig uppblåsbar krage så har han lyckats komma åt stygnen.
Det första jag gjorde var att få en tid hos henne.

Presto var inte speciellt hungrig igår och idag, men har druckit vatten. Hos vetrinären fick han en rejäl dos med vaselin i baken is amband när tempen skulle tas.
det var 39 graders feber, suck! Vetrinären gav hon 2 sprutor en med penicillin och ett smärtstillande. När vi kom hem, jösses han såg salig ut efter dosen med smärtstillande. Vill också ha, synd att jag inte hade en kamera som kunde föreviga det leendet hos honom. JA katter kan le!!!

Ska snart knalla iväg och hämta ut medicin åt honom, tänkte passa på och köpa toapapper på dyra konsum. Har lyckats glömma det i en vecka nu, och nu måste det in handlas.
Blackie struntar i hur lite det finns, han har ingen känsla för när man ska låta bli att tugga och slita sönder papper. Den lille sadisten.
Ikväll kommer Hasse hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar