tisdag 1 september 2009

Shopping i England







Som några av er vet så shoppade jag en hel del i England. M och jag tillbringade bl a en massa timmar på Mark & Spencer sommar rea i slutet av Juli. Vi var utanför Edinburgh, man skulle kunna likna det vid Barkarby outlet, men mycket större. Vi hann i princip bara med M&S
Jag gissar att vi var där ca 6 timmar, provade ungefär 40 plagg om inte mer. Det intressanta var att när man skulle prova mer än 8 plagg så hängdes de på ett ställ vid personalen. När du var klar med de första 8 så kom personalen med 8 nya. Så höll vi på och sållade bort de som inte passade eller att de inte var tillräckligt "jag måste ha". De som gick vidare i första ronden hamnade i köpkorgen. För att vila och sortera tankarna tog vi en fika på M & S lunch avdelning.

M överaskade mig med, oh vad heter det undrar om jag kan kalla det en klassisk sandwich och Scones "mini buffe". Det smaskiga levererades på en liten 3 fats ställning, översta fatet fanns det små sandwishar, fatet under sconesen och underst sylt/marmelad och clotterridge cream. Det tråkiga var att sconesen var något torra, inte direkt nybakta. Och till detta fick man en klassisk tekanna och varsin tekopp.

Efter fikat blev det en andra sortering vilka plagg som skulle läggas tillbaka in på rea hyllorna och de som skulle följa med oss hem. Jag handlade för drygt 96£. Vi stack därifrån lite före kl 17.00. Männen väntade på oss i Berwick, de skulle grilla maten, men innan vi åkte hem hittade vi en affär typ Rusta det blev en kort stund därefter var det lite bråttom hem. men först visade M mig runt, vi passerade en del affärer innan vi kom till utfarten. Plötsligt fick vi syn på en hobby affär, hobby craft.

Vi gick in där när kl var ca 17.30, de stängde kl 18.00, det var jobbigt, mycket jobbigt att hinna med ett paradis med hobby saker på 2 våningar, sammanlagt ca 5-600 kvm med grejer från golv till "tak". Jag fick panik, ångest och tänkte, vad var det nödvändigaste att köpa, vad stod på prio listan nummer 1. Jag hann med köpa en del små miniblommor, 2 stämplar, 2 staz on cleaner som dessutom kostade halva priset i jämförelse med det man får betala här hemma, 2 stämplar, jag hann inte ens studera papprena. Nåja jag ska dit igen, det blir minst 3 timmars botanisering nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar