söndag 3 januari 2010

2009/10

Äntligen är December slut, alla julbord och festmat,urk! Jag hade intalat mig att jag skulle äta strikt gi mat under december månad, men det har slunkit ner lite bröd, godis och alkohol. På nyårsafton vägde jag 89.4 jag lyckades komma under 90 kg innan nyår, det trodde jag aldrig. Men det gick trots allt, jag var något pessimistiskt om jag ska vara ärlig. Idag 3:e december väger jag prick 89 kg men vågen flashade 88,8 några gånger för att slutligen stanna på 89kg, Sambon och jag festade lite igår vi delade på en hel flaska Blossa och tillbehör till detta hade vi russin och nötter och fullkorns pepparkakor med brieost. Nåja ska ta en långpromenad idag:).
RED(så lång blev inte promenaden som det var tänkt från början hahaha).

Vad hände under december månad? Jo jag hann med 5 julbord, 2 nyårsbord, och gick ändå ner i vikt. Jag var emot pulverdiet, men jag lyckades med följande, krympte magsäcken, hjärnan har inte hunnit att lära sig vad normala portioner är för något men jag lyckas ta vad jag tror är lagom portioner, jag tar mat en gång inte 2-3 gånger till.
Jag försöker lyssna efter när kroppen säger nu är jag mätt.
Men det är jäkligt svårt.

Min plan var att jag skulle sätta igång med pulverdiet nu i början av januari. Men så fick jag ett erbjudande jag hade lite svårt att säga nej till. Jag och Chefen ska åka till Nepal i januari och att hålla på med en kort kur med pulverdiet var inte speciellt lockande i det läget. Jag får ta det i februari efter att jag har fyllt år. Sedan kör jag hårt med en kickstart på 6-10 veckor. Nu vet jag hur det är och är mer mentalt förberedd.

Det ska bli intressant med Nepal, jag hade gärna velat varit lite mer förberedd t ex hunnit tagit de antal sprutor mot gulsot, vilket man ska ta tre gånger innan man är färdigvaccinerad, vad jag har hört, ska kolla upp det. Funderar på att ta med mig Bars och lite shakers som ersättning, vet ej om jag gillar Nepalesiskt mat. Vet ej vad det är för mat kultur där, tänk om maten är jätte äcklig? Man kan ju få en viss typ av gulsot via mat och vatten. Nä, jag ska imorgon ta och ringa till sjukvårdsupplysningen och ta reda på lite mer fakta.

2010 blir ett fasligt resande för min del jag ska åka till Milano och det lutar åt Kanarieöarna till hösten, men inget är ännu bestämt. I oktober 2009 flög jag med Norwegian till Lule t & r. Det var ingen kul tripp, jag fick knappt plats, fick pressa ner arslet och det gjorde ont i höfterna, detta var på hemresan, uppresan kändes inte lika extra tight. undrar om de stolarna var gjorda åt smala asiater? När vi nu flög med Ryanair till Edinburgh så var sätet rymligt och bekväma, för nin del, jag har korta ben så det var okej med benutrymmet, men drygt -20 kg gjorde väl också sitt. Nu behöver jag inte ha ågren över detta när vi sticker till Nepal.

Jag fick massor av snygga kläder utav min snälla svägerska. Tack så mycket M!! De bor i B-u-T ett ställe vid skotska och Engelska gränsen, 5 minuter till skotska gränsen har jag hört men jag vet inte om det gällde till fots, med bil eller tåget.
Jag hade fått order hemma om att jag fick packa max 20 kg i reväskan och 10 kg i handbagaget. (Vi vägde inte väskorna i somras och fick böta med med 95 pund, denna gång var vi mer förberedda, trodde vi.) Jag var duktig denna gång och väskan vägde ca 17,5 kg som färdigpackad, handbagaget 6 kg. I Incheckningen tack o lov var det lugnt och vi var där först, vid incheckningen fick vi chockbeskedet att resväskan bara fick väga 15 kg, jag bara gapade av ren ilska, på vem? Tja först på Ryan Air "som ändrat" på reglerna, sedan på sambon som "alltid har rätt". Han ska läsa papperen han printat ut från Ryan air, än är inte sista ordet sagt, kollade nyss på Ryans hemsida där det stod 15 kg, jävligt snålt Ryan.
Snälla C, tog med sig det vi inte kunde ta med oss tillbaka till B-u-T. I somras köpte jag ett paraply som inte fick tas med som handbagage, och det fick heller inte plats i resväskan, så M tog det med sig det hem.

Nåja vi har äntligen fått hem alla saker, okej nästan. Men snälla svågern R tog hem mitt stora paraply, Och Svärmor K tog resten. Tack snälla ni för all hjälp!

Det stora äventyret var Newcastle, wow snacka om shoppingcenter. Men det verkar finnas något ännu större om jag hörde rätt. Sko affärerna, okej var bara inne på 2 men favoriten hette Schuh ja eller liknade. Där fick jag se ett par läckra kängor för 100 pund, köpte inget men jag var så frestad, nästa gång ska jag besöka det igen kanske de har en hemsida man kan beställa ifrån:). Såg nyligen att man kan beställa från Mark & Spencer hem till sverige det tyckte jag var kul.

Men shoppingresorna får man väl ta när man reser med annat flygbolag än grrrr Ryan Air.
I stort sett var jag nöjd med Julfirandet i England. Jag vet vad jag ska ta med mig nästa gång man åker dit vintertid, utifall att, BRODDAR. Eller om jag skulle bli en supermiljonär köpa en snöplog och skänka till B-u-T stad.

Det var allt för tillfället!

God Fortsätnning till alla jag känner!

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar