torsdag 28 januari 2010

Reser till Nepal idag.

Det känns pirrigt, vet inte vilket intryck jag kommer att få utav detta landet. Det känns tråkigt att lämna Stockholm nu när det är som vackrast. Får hoppas snön är kvar till slutet av Mars, jag vill gärna ha en vit ren snö på min födelsedag.
Och sean önskar jag att hinna med att åka skridskor och längdåknings skidor innan snön smälter bort.

Min vikt, ligger på 88 kg har gjort det ett tag nu det blir pulver soppa med start 15 februari.

Nåja ska försöka ta mig in till stan och växla lite us dollar.
Hittade en länk till hotellet vi ska bo på.
http://www.ktmgh.com/kgh/default.php
Kathmandu Guest House, det har varit ett gammalt palats men blev till ett hotell 1967.

Fick en kamera i förskott av min underbara älskling igår, det ska bli roligt att fota där i Kathmandu, chefen hade hittat en artikel i Tara om elefant ridning, vi får se om det blir av.
Att hyra internet kostade en rupie i timmen, och det kan vara väldigt segt och trögt om man vill kolla på bilder. Och så har vi detta med sparandet på strömmen. De släcker ner elen då och då och man lär få duscha kallt då och då brrr, tog med mig en liten tvättlapp ifall att.

Har packat allt utom strumpor och ett par extra jeans. Jag kanske finns på facebook då och då. Jag svarar bara på sms det är för dyrt att prata i mobilen, kanske jag ringer från deras vanliga telefon linje.

Det jag glömmer att ta med mig köper jag där borta.
Det blir visst lite sjalar att handla.

Kram
Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar