måndag 4 januari 2010

Förbereder mig inför Nepal.

Satt 2 timmar idag på Ciyakuten för några sprutors skull, jösse vad det var dyrt 2 sprutor och sedan ett vaccin som skulle drickas i 2 omgångar allt detta för nästan 1500kr, snacka om att de håvar in bra med pengar det där stället.

Inget mysigt ställe rätt så sjabbigt och ingångarna verkas användas som pissoarer, urk!

Nåja jag fick del 1 av Havrix dvs hepatit A, sedan fick jag en spruta Boostrix polio och det drickbara hette Cholera/Ducoral 1420 riksdaler som hittat!
Varför jag inte fick Twinrix, jag har redan glömt orsaken men jag gissar det hade något med tiden att göra.

Nåja nu är det gjort. Boostrix kan jagöras om typ 20 år och Havrix del 2 ska tas om igen inom ett år.

Det var väl allt för idag.

1 kommentar:

  1. Oj, skall du resa till Nepal - en så underbar plats att besöka! Hoppas att du får en härlig resa fylld av den sortens upplevelser och minnen man bär med sig resten av livet.

    Vänliga hälsningar från sr. Carina, Immas matte.

    PS. Tack för dina rader i klosterkatternas blogg. Jag hoppas verkligen att du inte tog illa upp över det Imma skrev? Vi är lyckliga över att vi fick varandra... så på sätt och vis står jag i tacksamhetsskuld till dig för att du valde att avstå från Imma så att jag kunde få nåden att dela liv med henne. Hon är en så underbar liten rexa! DS.

    SvaraRadera