onsdag 6 januari 2010

Kista centrum

Sov idag fram till 11 ungefär, alla 3, har en gäst hemma hos oss nu, min väninna från Örebro. Vi hade planerat att åka till Kista centrum och shoppa lite. Men innan vi åkte iväg skulle jag göra ren katt toan och upptäckte att det var vatten på golvet, blev nästan panikslagen trodde det var kattpiss, men vid närmare undersökning så droppade det från ventilations röret i förrådet, jag är så dålig på att förklara det tekniska. Nåja vi kontaktade jourvaktmästaren han kunde inget göra, så det var bara felanmäla direkt till hyresbolaget.

Nåja väl där i kista centrum så var det knökfullt med folk, men det blev en del shoppning, bl a pyjamas byxor som ska med till Nepal och ett långt nattlinne, lite strumpor, 2 par skjortor, en klänning ähum kan inte ha den precis nu men snart sedan, den var lite vintage aktig, kan visa en bild nån gång snart. lite diadem och en ny mössa men i lila, ja jag köpte en grå keps i England men jag hittade en lila här hemma den är lite tätare kändes lite varmare och det är kul att variera lite med färger.

Vi kom hem ganska sent 20.30. Vi passade på att äta en sen lunch den tiden vi ville äta på, alltså det var så mycket folk det gick knappt att röra sig därinne. Inget roligt alls. Så vi väntade ca 1,5 timma, vi passade på att göra lite ärenden under tiden.

M åt kinesiskt, jag var sugen på ameriakanskt mat, lammspett såg riktigt gott ut men det var så låååång kö där så jag hoppade över till greken, beställde kyckling souvlki och bara sallad till. Det tog en jädrans lång tid, de måste ha hämtat en levande kyckling slaktat den plockat fjädrar osv, vad jag menar var att det tog väldigt lång tid för dem att göra maten, och så många beställningar hade de inte. Nåja maten smakade bra, men väntetiden, suck!

Det var en lång men trevlig dag! M´s Ci satte igång alarmet när hon skulle ut från åhlens, jag bara suckade, beställde bil under tiden och såg när vakten tittade till henne, men allt gick bra. Inget fasttagande för snatteri av ci apparat.

Ps vägde mig imorse, nu väger jag officiellt 88 kg. Yippii, om det fortsätter ner så här bra, så skippar jag pulverdieten efter Nepal resan!

Nu kvällsfikar vi allihop.
Hej Svejs!

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar