torsdag 7 januari 2010

snart semmeldags

Av någon anledning har jag blivit jättesugen på semla och den ska helst vara köpt på ett speciellt bageri, mandeln ska vara blandad i den vispade gräddden, mumsfillibaba, åh va gott det skulle vara med en eller 2 st nu, suck!

Har egeneligen aldrig älskat semlor som ung eh jag menar yngre. Men det är mycket som inte är gott. Vissa saker blir gott eller rättare sagt man lär sig att äta och tycka om vissa saker när man blir äldre. Oliver tyckte jag inte om för ca 5 år sedan. Svamp går fortfarande inte hem hos mig, speciellt championer går fetbort från min matlista.
Lever går heller inte hem hos mig varken lukt, smak och konsistens.

Hittills har ingen kunnat lura mig att äta lever. Pepparot och Wasabi går heller inte hem, mina smaklökar gillar inte denna krydda. Inte heller bönor kan jag få ner i magsäcken, bönor får mig att bli extremt sötsaks sugen, vet ej varför men så är det. Detta kan jag bjuda på så länge.

Hej svejs!
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar